Drinking milk may cut risk of serious diseases, study finds
August 11, 2009 by Personal Liberty News Desk
According to new research, milk drinkers may live longer lives by reducing their risk of dying from cardiovascular conditions such as coronary heart disease (CHD) and stroke.
Scientists from the Universities of Reading, Cardiff and Bristol in Britain reviewed 324 studies of milk consumption as a predictor of CHD, stroke and diabetes as well as data on milk consumption and cancer and compared the outcomes with current death rates from these diseases.
They found that drinking milk was associated with up to 20 percent reduction in the risk of dying from these chronic diseases.
Professor Ian Givens from the University of Reading’s Food Chain and Health Research Theme says that, put together, these studies provide significant evidence that milk consumption can increase survival in Western communities.
Milk is a rich source of calcium and vitamin D. Several recent studies have shown the vitamin is not only crucial to growing children to ensure proper bone strength and health, but may have a role in preventing a range of chronic conditions, including cancer and obesity. 





You can opt-out at any time. We protect your information like a mother hen. We will not sell or rent your email address to anyone for any reason.